011 3047 814 farmafizio@sbb.rs

Пројекат „Финансијска писменост“

у Фармацеутско-физиотерапеутској школи

Откривање пословног света, управљање кућним буџетом, значај штедње и улагања, али и ризика, разумевање пословања банака и других финансијских институција умногоме утичу на пословни и лични развој како појединца, тако и друштва у целости.

Имајући ово у виду, Група за образовање, коју чине Достигнућа младих у Србији, Нордеус фондација, Иницијатива Дигитална Србија и Центар за промоцију науке, удружена са шест компанија из сектора банкарства, осигурања и телекомуникација покренула је пројекат „Финансијска писменост“, који помаже ученицима да ове појмове и процесе упознају на време и у будућности буду спремни да одговорно и правовремено управљају својим финансијама.

Кроз игру, интерактивне радионице, студије случаја и тимски рад научили су да сагледају свет финансија, заштите података и планирања своје будућности.

Са тимом Групе за образовање, предвођеног организацијом Достигнућа младих у Србији, осмишљен је програм, посебно прилагођен средњошколском узрасту, који су у учионице донели заједно наставници и ментори из компанија. Посебно припремљен приручник им је помогао да се на што квалитетнији начин припреме за предавања и радионице, како би ђаци што више научили кроз искуство и тимски рад.

Фармацеутско-физиотерапеутска школа је успешно укључена у пројекат “Финансијска писменост”, првенствено кроз обуку за менторе програма, којем је присуствовала наставница предмета Предузетништво, Елизабета Марот.

Након реализоване обуке, спроведена је и реализација програма са ученицима  4/1 одељења. Ментор за нашу школу била је Маја Дугалић, тим лидер за ризике и спречавање превара из компаније  А1.

Она је у нашој школи одржала три предавања (2. фебруара,  9. фебруара и 1. марта 2024. године). Ученици су на крају предавања добили сертификате.

Уз велико задовољство како ментора, тако и ученика и предметне наставнице, планирамо да наставимо са учешћем у овом програму и финансијски освестимо и описменимо што већи број наших ученика.